Maas Impact@Origin
Explainimation IMPACT@ORIGIN programma.
Klant: Maas
MAAS ontzorgt organisaties door het verzorgen van alle eet- en drinkbehoeften van gebruikers.
Verhaal: Maas zorgt niet alleen voor haar organisaties, maar ook voor de landen waar haar producten worden geproduceert. Door i.p.v. de bonen te importeren en in west Europa te laten branden en verpakken, pakt maas het heel anders aan. Dit deel van de waardeketen blijft nu in het land van oorsprong. Door de bonen te laten roosteren en verpakken in (in dit geval) Oeganda wordt de locale economie gesteund. Door lokaal te investeren zorgt Maas ervoor dat de kwaliteit van leven van lokale gemeenschappen sterk verbetert.
Vraag: Maas wil dit verhaal kracht bij zetten en dit delen met haar (potentiële) klanten.
Concept: Explainimation Maas Impact@origin.
Het verhaal van Maas wordt vertelt door CEO Wouter Fijnaut. Dit verhaal wordt ondersteund met lokaal geschoten videobeelden, aangevuld met geanimeerde beelden die het verhaal illustreren.
Zo zal de kern van dit programma: het permanent verplaatsen van elementen uit de waardeketen van West-Europa naar de landen van oorsprong, duidelijk gecommuniceerd worden met de doelgroep.